Fredag

Nu är det en sån här härlig fredag igen, och det tycker vi om. Just eftersom man varit så duktig att klara av den här intensiva veckan gick jag och madde till pressis efter skolan och handlade en var sin glass. Usch vad gott det var måste jag säga, jag har nämligen gått runt hela veckan och tänkt på glass och idag äntligen fick jag känna smaken i min lilla mun. Haha måste säga att jag är väldigt duktig på att filosofer just nu (not). Från det ena till det andra, idag hade vi nationella prov i engelska. Som jag skrev igår var det faktiskt inget att oroa sig för, det kändes ganska bra om jag får säga det själv. Eller i själva  verket kändes det som ett helt vanligt enegelska prov till skillnade från att vi gjorde både hör- och läsförståelse samma dag.
Jag kan just nu inte släppa taget om den där glassen, jag måste ju bara informera er om vilken glass jag åt. Hahah. Iallafall, det blev magnum strawberry white. Den smakar ju bara sååå mycket sommar. Med solen i ansiktet och med stängda ögon kunde man faktiskt fantisera sig lite om att man låg på en badstrand mitt i sommaren... Åhh vad härligt det skulle vara om mina fantiseringar var verklighet. Men pang boom så är det inte utan vi befinner oss  början av våren och april. Men det är inte långt kvar..

Jag och madde begav oss också till stan en lite snabbis, för jag var tvungen att handla en ny fondation (dream matt mousse). För en gång skull blev jag inte förföljd av någon främmande kille. "Yes" tänkte jag, men det varade inte länge. Utan istället för att bli efterföljd på stan blir jag det istället på min egna lilla buss hem. Orkar inte dra hela historian men jag kan säga att hans första kommentar till mig var så här " Ursäkta, oj vad fin du va!, föresten vet du var handelsbanken ligger"? Konstig kille måste jag säga, men det var ju även lite gulligt sagt, eller hur?

Nu ska jag ta tio tunga steg upp för trappan och placera mig i hörnet av vår otroligt sköna soffa (kanske inte så skön.. men ni fattar vittsen) och vara lite social med min madre och syster.

Pussilliluss  
Föresten, imorgon har jag innebandy cup (wildcats) alla måste ju bara tänka och håll tummarna för mig
Glöm inte det! Just nu känner jag mig grymt peppad och har bestämmt mig för att spela grymt bra nu under den terminen som är kvar (två cuper + slutspel).

Love is in the air.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0