Onsdag, förkyld

Min förkylning har inte blivit bättre utan har bara gått neråt.. Att vara förkyld är faktiskt bland det jobbigaste som finns eftersom man är inte "tillräckligt" sjuk för att vara hemma men det är tok så jobbigt att gå runt och snorvla och nysa i skolan hela dagarna. Hoppas verkligen att det vänder eftersom jag ska spela slutspels match i helgen, vilket är den viktigaste matchen på hela säsongen.
Idag på gympan var det dax för vals igen, men den här gången med klackskor. Ni ska inte vara oroliga, jag både höll mig på benen och såg var jag satt ner fötterna. Hahah det gick faktiskt bra, vals eller dans överhuvud taget har jag inga större problem med. För er som inte vet varför vi dansar vals på gymåa lektionerna kan jag betätta att det är för att vi ska dans det på avslutningsfesten (balen) som äger rum den 28 maj. Alla tjejer jag ser och pratat med verkar ha ganska stor kolla på valsen annat är det med vissa killar... Tänk om man måste dansa med en kille som verkligen inte kan dansa vals! usch vad pinsamt.. Men det löser sig nog, som sagt är vals inte speciellt svårt.

Ikväll på innebandy träningen ska vi spela en träningsmatch mot DJ-laget som en uppvärmning inför helgen. Vet dock inte om jag ska vara med eftersom jag är dunder förkyld och måste bli frisk till helgen, men om jag känner mig rätt kommer jag spela kvällens match iallafall eftersom jag tycker det är så kul.
Jag kanske har glömt att berätta men i söndags på cupen rammlade Lina igen och skadade itt knä, och i morsse skickades det ut ett mail till alla i laget där det stod att korsbandet i knät hade gått av och delar av ledbandet (om jag minns rätt) Usch stackarn, det betyder att hon inte kommer tillbaka på flera månader. Tråkigt tycker jag, men du får krya på dig.

Nu ska jag också försöka krya på mig så jag kan spela ikväll. Jag har hört att det är bra att få i sig mycket c-vitamin när man är sjuk så därför ska jag nu gå upp i köket och hälla upp ett stort glas med tranbär saft (innehåller jättemycket c-vitamin).

Pussillipuss till er alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0