Torsdag

Förlåt. Men jag är själv medveten om att det inte blivit lika mycket bloggande som förut. Den största orsaken jag kan gömma mig bakom är att skolan och alla träningar börjat igen, vilket betyder att jag inte har lika mycket tid till att sätta mig ner och skriva ett inlägg... Men jag lovar jag ska skärpa mig.

Jag lovar er att igår hade jag så ont i magen som ni inte ens kan tänka er. Ärligt, jag har aldrig haft så ont i hela mitt liv. Jag har under en längre period nu klagat på magvärk varje gång jag äter... Inte roligt faktiskt, det kändes verkligen som om att jag skulle svimma igår i skolan (som värst var det under min engelska redovisning) Men jag höll mig på benen och det blv bättre efter drygt 2 timmar. Jag har försökt att tänka igenom vad det kan vara som min mage inte tycker om (haha) och jag har kommit fram till att det kanske kan vara mjölk. Eftersom jag dricker mjölk både till frukost, lunch och middag + att jag äter väldigt mycket mjölk produkter som tex. keso, yogurt, smör och ost. Så därför har mammsen och pappsen bestämmt att jag inte ska äta mjölkprodukter nu i några dagar för att se om det känns bättre. Det hät behöver ju inte betyda att jag är laktos allergiker utan jag kan ju bara vara extra kännslig för just mjölk. Det vore faktiskt inte så konstigt eftersom min pappa är det... Och jag tror man ärver känslig het mot mjölk (?) inte helt säker...

I morrse när jag vaknade fick jag lite av panik skule man kunna säga, för när jag drog upp tröjan (asså jag skulle byta om) såg jag att min piercing blivit inflamerad. Hjälp vad ska jag göra? Den liksom varar, och torra skårpor runt om. Men min innre lilla ljusa stämma säger att jag inte behöver vara orolig, det gäller bara att jag tvättar den ordentligt nu i några dagar. Så ska jag nog se att det blir bättre. Det är bara att stå ut "rom byggdes ju inte på en dag" som man brukar säga, med det menar jag att det tar sin tid. En vacker dag kommer piercingen vara färdigläkt.
Imorgon fredag har vi de nationella proven i engelska som jag nämnde förra helgen. Känner mig faktiskt inte lika nervös längre, det är inget att oroa sig för har jag beslutat mig att säga till mig själv. Liksom varför bli så nervös för ett nationellt prov? det är ju som vilket annat prov som helst, eller hur har jag inte rätt? Eller jo, självklart har det en stor betydelse för slutbetyget men ärligt talat tror jag att "vanliga" prov räknas in lika mycket. Med detta vill jag säga att jag tycker nationella proven blivit lite för reklamerat, man oroa sig lite för mycket än vad man igentligen bör behöva. Men nu ska jag sluta att sitta här och skriva mina små argument, vill bara få ut det. Och sådär nu har jag gjort det...

Imorgon slutar vi en sån där härlig tidig tid (en lektion efter lunch) därför har jag och "Madde Padde" bestämmt att vi ska göra något efter skolan. Kanske handla glass?! MUMS den idén kommer jag med iallafall. Något flumm blir det iallafall eftersom jag känner oss två ganska så bra vid det här laget.

Kommentarer
Postat av: Madde

Ja men det tycker jag som en bra ide, jag älskar ju glass ! Jarå, vi är flummiga som vita får, bäää. Hahah

2008-04-03 @ 21:06:46
Postat av: Nicole

haha vita får! vad fick du det ifrån din lill knäppis?!

2008-04-04 @ 15:51:40
URL: http://ncee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0