Lördag

"Tänk att det finns dom tidpunkter i ens liv som bara över en dag kan förändra allt. Till det bättre eller till det sämre? I hopp om att det ska bli bättre måste man ibland lämna minnen och det förflutna bakom sig....För vilken person mår bra av att bara leva på minnen utan att få uppleva nya? Allt handlar bara om att ta första steget.., första steget till en förändring. Vissa förändringar kommer automatiskt med specifika tidpunkter i våra liv och vissa måste man själv kämpa sig igenom med en stor vilja för att "uppnå" denna nya förändring i ens liv som gör allt till bättre. Det "liv" man lämnar bakom sig behöver inte vara dåligt eller något man inte trivts med (tvärt om) utan vid vissa tidpunkter i sitt liv är det bara dags att gå vidare. Gå vidare till/mot nya utmaningar och uppleva nya saker. För alla människor strävar väl efter att ha det bra och kanske till och med få det bättre? Det är just därför vi alla måste ta första steget (som ibland kan kännas obekvämt) för att gå vidare i livet. Gå vidare i livet för att det ska kännas bättre. För hur svårt och obekvämt detta första steg bort från alla minnen och förflutna än är/var kommer det alltid ordna sig... iallafall så länge man har kvar sin vilja och hopp.

Så vad menar jag då med att ens liv vid vissa tidpunkter kan förändras över en dag? Det finns nog flera av dessa olika tidpunkter eller kanske jag ska säga stadie i ens liv... inte vet jag, jag är ju trots allt bara sexton år och brukar man inte säga att det är nu livet börjar? Känns så iallafall...För en sak vet jag och det är att jag just nu går igenom en av dessa tidpunkter; börja gymnasiet. Och denna förändring käns bara bättre och bättre för varje dag. Jag har vågat tagit steget bort från det gamla, det gamla där min vardag nästan var den samma varje dag. Samma varje dag i flera års tid. År som både varit helt fantastiskt roliga med massor med fina minnen men även minnen och händelser man helst bara vill glöma... eller kanske inte glöma dom, men iallafall en önskan till att dom aldrig skulle ha hänt eller inträffat. Detta nya "steg" jag tagit i mitt liv med att börja gymnasiet har fått mig att förstå att det har funnits och finns så myckat att upptäcka. Så mycket nya männsikor att lära känna, nya kunskaper, nya omgivningar och nya utmaningar. För varje dag är ju nästan en utmaning? Ialfall så här i början av min gymansie tid. Allt käns plötsligt mycket mycket bättre och kanske har det med att ens liv måste gå framåt i tiden. Framåt mot nya förändringar och ett nytt liv.  Och kanske det inte skulle kännas så här bra om jag inte skulle haft dessa fina och värdefulla minnen jag har från mitt tidigare liv, tack så myckat till er jag delar dom med. Jag har inte och kommer aldrig förtränga alla minnen utan dom kommer alltid ha en plats i mitt hjärta men däremot inte lika stor plats i min hjärna utan där ska nya tankar, drömmar och minnen få finnas. Mina gamla minnen kommer ha en plats i mitt hjärta bredvid alla nya där det hela tiden kommer fyllas på.
Jag har tagit steget med hjälp av den kraft jag fått under alla dessa år med er, och är nu redo att gå vidare med ett hjärta fullt med minnen".

                                         

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0