Lördag

Trots min önskning av fint väder blev denna dag inte riktigt som jag hade tänkt mig. Morgonen började med sol men sedan har dagen varierat med regn med jämna mellan rum. Kanske beror på de spindlar jag dödade igår? Varför kan det inte vara lika fint väder som det var för någon vecka sedan?! Men man får väl vara glad för den sol vi sett under sommaren, för om man ska slå ihop sommaren så har vädret i stort sätt varit bra varje dag. Och det går ingen speciell nöd på mig eftersom jag vet att jag får sol, värme och bad i vinter....
Snart drar innebandyn igång igen, rättare sagt blir premiär träningen redan på tisdag. Och på torsdag fars det iväg på träningsläger i drygt fyra dagar. Det ska bli så roligt och skönt att det drar igång igen, jag känner att det kryper i hela kroppen! Idag har jag därför laddat batterierna genom att köpa ny klubba, skor och strumpor. När jag ändå är inne på att ha laddat batterierna kan jag berätta att jag har varit en riktig träningsfjolla idag, Haha först en rask promenad med mamma i en timme och sedan direkt när jag kom hem slängde jag på mig löparskorna och sprang ut på en joggingtur på drygt 7 km. Träningsberoende?! Jo väldigt, men jag mår bra av det... eller kanske inte prima just nu eftersom jag sträckt ryggen. Funderar på att vila min lilla rygg inför träningen och träningslägret. Det vore ju så typiskt om jag inte skulle kunna vara med. Men försig om jag känner mig rätt så brukar jag träna med skador vilket kanske många gånger inte varit så bra. Och när jag pratar skador har det varit brutna fingrar, lår kaka, muskelbristning, stukningar mm. Haha jag vet det är inte bra, men jag kan inte hålla mig borta......

Fantisera dig om att du ligger i en säng med ett underbart skönt fluffigt täcke, massor med kuddar och filtar. Låter det inte skönt!? Detta är precis vad jag ska göra nu. Jag har nämligen turen att ha världens skönaste säng. Så nu tänker jag bädda ner mig själv, läsa en bok och tycka lite halv synd om mig själv eftersom jag har sån ryggvärk. Hihi hoppas det käns bättre imorgon. Eller kanske inte.. för då skulle jag kunna ligga i sängen med pjamas hela dagen och kolla på tv och massor med filmer. Iallafall fram tills jag ska träffa madde vid halv fyra tiden.
God natt alla sötnosar ♥

Imorgon bär det av till Linus!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0