Måndag

Käns som min blogg har blivit lite ensidig på senaste tiden; inläggen har som gott som bara handlat om mina dagar och planer inför nästa. Men vad ska man skriva om?! Känslor och tankar är det första jag kan komma på, men kan man verkligen skriva öppet i en blogg om sina känslor? Jag vet faktiskt inte, ska man ta risken och våga?
En start för att bryta detta mönster som gör att min blogg ser likadan ut dag för dag har jag nu designat om den lite. Och det käns redan mycket bättre. Som du och jag byter kläder varje dag måste väl även bloggen få byta outfit då och då. En blogg som ser likadan ut från dag till dag käns inte "levande" på något sätt. För hur vi än vrider och vänder på meningar och tankar så är det alltid utseendet som bildar våra första tankar och förväntningar. Så vad blir då förväntningarna på en nydesignad blogg jämnt emot en blogg som alltid ser lika ensidig och "tråkig" ut? Jag tror förväntningarna blir större och mer positiva till att läsa det senaste inlägget.

Men om jag ska gå tillbaka till det där om känslor och tankar i min blogg så vet jag faktiskt inte om jag har det modet att skriva allt jag känner. Jag föredrar hellre en blandning av "uppdatering" av mina dagar och lite känslor och tankar. Känslor och tankar tycker jag många gånger kan vara svåra att skriva eftersom man (jag) inte vill använda namn som kan "avslöja" vem och vad man menar. Men jag tror man många gånger ändå kan förstå vad och vem man pratar om. För om man står mig riktigt nära vet man att jag aldrig skulle ljuga, svika eller helt enkelt "dissa" någon. Så de känslor och tankar som skrivs här är helt ärliga och berättar precis vad jag känner. Så det jag menar med att man ändå kanske kan förstå vem jag pratar om är att hela mitt liv kretsar kring dom som verkligen betyder något. Och jag hoppas att ni vet vilka jag tänker på. För det finns dom som betyder så himmla mycket för mig. På så sätt kan dom personerna (troligtvis) förstå om jag menar dom när jag pratar om mina känslor. Hoppas det iallafall, för många gånger skulle jag bara vilja säga namn och precis precis vad jag känner. Men jag kan inte... men jag hoppas att du förstår att jag pratar om dig.

puss puss ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0