Söndag

Med en härlig känsla av mycket träning i kroppen är jag nu hemma från årets innebandyläger; väldigt roligt men även många gånger ganska så jobbigt. Kan ganska stolt säga att det var tur att man tränar mycket i sommar. All den träning jag gjort i sommar kunde man vara glad äver speciellt på våran tre timmars fysträning med damerna. Även om denna långa fysträning med damlaget var det jobbigaste på lägret var det också det roligaste. Det var nämligen så att den tränaren vi hade på det här passet hade varit tränare för svenska landslaget i amrikansk fotboll, så varför inte då köra samma fysträning som han gjort med sina lag? Svårt att beskriva hur jobbigt det stundvis var med styrkan....kan bara säga att kroppen skakade. Vad var det då som var så roligt med träningen? Jo för efter den jobbiga styrke träningen på en timme fick vi testa på just amrikansk fotboll. Och inte bara hålla i bollen utan det var på med "riktiga" kläder (axelskydd, hjälm) och bara börja tacklas. Haha jag måste bara pröva på det igen! Man var ju så himmla snygg i dom där kläderna också....! hehe.
Idag var träningarna slut och det var dags för två långa träningsmatcher på 3 gånger 20 minuter. Första matchen som blåstes igång vid klockan nio imorsse slutade med en vinst till oss med 3-1 (skulle dock kunnat blivit mycket mer mål eftersom vi hade spelet genom hela matchen, men ibland sitter bara inte bollarna men jaja vi vann iallafall.......) Andra matchen "den tuffa av de två" mötte vi distriktslaget vilket bara säger att våra motståndare var ett bra gäng tjejer. Men inget kan stoppa oss stockholms mästare från att även vinna denna match. Efter två tuffa, och vunna matcher och  var lägret slut, vilket jag tycker slutade på ett väldigt bra sätt.

Med mycket träning, svett, och värk lyckades vi alltid hålla uppe koncentrationen och glädjen i laget vilket ha gjort att vi nu är fullt laddade inför den nya säsongen som väntar. Vilka fler vinst titlar finns det att ta? Ska vi behålla platsen som stockholms mästare? Allt detta har vi bara ett svar på: Självklart ska vi fajtas för allt, in i det sista.......

med en helt slutkörd kropp ska min kväll bara tillbringas i min säng framför tv:n. Kanske finns det någon snäll person som kan ge mig massage. Vore väldigt skönt...! Jaha vad mer finns det att säga? Snart är sommarlovet slut vilket jag personligen börjar känna av på flera olika sätt. Men på tisdag drar det igång...  
John Bauer here I come!!

puss puss
, vi får alla hålla tummarna att min tränare är någonlunda teknisk så att han lyckas lägga in bilder på oss som amrikanska fotbollsspelare. Så fort jag får tag på dom bilderna läggs dom självklart ut här på bloggen. För vi var ju bara så tufft klädda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0