Kväll

Varje sekund, över hela världen genom alla världens befolknings hjärnor kretsar det hela tiden tankar och drömmar. Drömmar som de flesta hoppas på ska bli verklighet och gå i uppfyllelse... Ibland undrar jag om drömmar verkligen kan gå i uppfyllelse eller om det bara handlar om tur och "rätt tidpunkt"? Genom flera hundra år har människor alltid pratat om att om man gör på ett vist sätt går din dröm och önskan i uppfyllelse; om en nyckelpiga flyger ifrån din arm, om du blåser ut alla ljusen på din fördelsetårta eller att du blåser bort en ögonfrans är bara några av de saker som sägs ska föra med sig att drömmar och önskningar ska gå i uppfyllelse. Men funkar detta? Jag vet faktiskt inte, men varifrån kommer då allt detta? Jag tror allt handlar om eget tänkande och drömmen till att sin önskning ska gå i uppfyllelse. Det sin tanke och dröm handlar om får man "kriga" efter i verkligheten och många gånger kanske man lyckas? Mina drömmar har många gånger gått i uppfyllelse eller rättare sagt de bilder mina drömmar visat för mig på natten har nästan blivit det samma i verkligheten. Ibland kan allt bara vara så konstigt... och ännu konstigare är det att det inte finns något direkt svar på detta. Kan man styra sina drömmar till en verklighet? Ibland önskar jag att jag skulle kunna knäcka koden på denna fråga. Ett sjätte sinne som får alla mina drömmar att gå i uppfyllelse......

.....Jag vet precis vad jag skulle drömma och önska isåfalll.



Efter att ibörjan av denna dag haft ganska så tråkigt ändrades dagen ganska plötsligt till något mycket lyckat när madde plötslig och lustigt ringde och sa "möt mig i liljeholmen". Tillsammans tar vi tuben från liljeholmen in till stan för att sätta oss på något mysigt café och ta något att dricka. Mycket gott måste jag säga att det var! Varm choklad med visp grädde är inte helt dumt ibland. Efter att kollat lite i affärer därbland derby affären där jag hittade en tröja som jag bara måste köpa när lönen kommer drog vi hem till mig och bara tog det lugnt. Eller rättare sagt madde tog det lugnt och jag rensade och städade min garderob. Måste erkänna att guu vad kläder jag har som jag aldrig använt, hehe och det sorgliga är att jag inte betalat det själv. Förlåt älskade föräldrar mina, men jag ska verkligen bli bättre på att använda mina kläder. Men i detta fall är problemet många gånger att jag helt enkelt inte hinner använda allt jag har så då köper jag nytt istället eftersom jag inte kan komma håg allt jag har. Ändå tycker jag många gånger (nästan alltid) att jag aldrig har något att ta på mig. Allt detta på grund av min virrighet och glömskhet 

Imorgon ser planerna ut att på förmiddagen träffa julia som jag typ inte träffat sen skolan slutade och sedan på eftermiddagen vid fyra tiden åka hem till madde för att sova över där. Även kvällen med madde är planerad, troligtvis kommer linus och sofia över till oss och kollar på film. Vilken liga vi kommer bli asså! haha

usch vilket väder det är. Behöver inte ens kolla ut genom fönstret för att kunna konstatera att det ösregnar ute, ljudet av regnet säger allt...Men det finns ju nästan inget mysigare än att ligga och lyssna till regnet innan man ska sova. Harmoniskt och avslappnande. Tror jag ska följa detta lilla råd som kommer från mig själv.
God natt, puss puss ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0