Sweet home stockholm

Nu är jag hemma från fjällen, även fast det bara är fredag. Ni ska snart få veta varför, för det finns faktiskt en historia bakom det. Innan jag berättar om det vill jag prata om min lilla katt Ior. Tanken var att vår granne skulle mata honom medans vi var borta. Men när vi rulla in med bilden på gatan idag möttes vi av en proppfull brevlåda och en väldigt väldigt hungrig katt. Vår granne hade alltså glömmt att mata honom! Jag kanske är lite känslig men jag höll faktiskt nästan på att börja gråta, min lilla plutt har varit utan mat i nästan en vecka. Haha plutten min....

Tur i oturen skulle man kunna säga att vi åkte hem tidigare, vem vet om min älskling skulle överlevt några dagar till utan mat... Vill inte ens tänka tanken, snyfft snyfft. Näh nu får jag rycka upp mig, jag kan ju inte sitta här och mesa mig eller hur? Men nu till det ni alla väntat på, orsaken till att vi åkte hem tidigare. Det var så att första dagen efter tredje åket skedde det en olycka. Innan jag kommer in på olyckan ska jag berätta lite om hur det var innan det hände. Familjen och jag hade precis tagit gondolen (en lift för er som inte vet det) upp till toppen, därifrån skulle vi ta den långa branta backen ner till dalen för att äta lunch. Själklart (om man kan säga så) så tar jag och pappa den branta backen för att få lite utmaning medans mamma och lovisa tar en lätt backe. Vi skiljs åt och bestämmer mötesplats nedanför backarna. Det dröjer inte länge innan jag och pappa märker att den branta backen till mesta dels består av is, men vi tänker att det är väll inge farligt. Men plötsligt när vi åker ner för den brantaste delen av backen rammlar min pappa. Han rent ut sagt flyger ner för backen och landar på sidan, och känner direkt en ond kännsla i revbenen. Där förstördes semestern, ingen mer skidåkning för honom eftersom han bröt minst två revben (men nu börjar han även tro att nyckelbenet är av..) Tråkigt tråkig måste jag säga.
På grund av "olyckan" kunde vi inte stanna hela veckan som var tanken eftersom han har så himmla ont och måste besöka någon läkare.

Usch vad det här inlägget låter dystert, eller är det bara jag som tycker det?! Fjällen har självklart inte bara varit usch fy och blää utan jag har även haft väldigt roligt ute i backarna. Två dagar skidåkning och två dagar snowboard, kan inte längre säga att skidor är roligare för snowboard är ju sååå kul (nu när man kan åka på riktigt) haha. Varje dag var det skitfint väder, stålande sol och nollgradit. Precis som det ska vara. Man hade ju hoppats på att bli lite brun i ansiktet, men det får bli någon annan gång. Liksom vad slår att ligga i snön med näsan upp mot solen och dricka varm choklad med vispgrädde, det var så härligt. Alla måste någon gång göra det. Jag rekomenderar det starkt! Jag säger hela tiden fjällen, jag vet inte om jag nämnt vart i fjällen jag varit...? kanske jag har, aja skit samma här kommer i så fall en repris. Jag var i Branäs, ett väldigt bra ställe faktiskt haha ni behöver inte kommentera att jag är rolig för det vet jag redan..

Men nu ska jag sluta att sitta här och babbla (eller jag skriver) Jag ska låta er läsare få göra något annat nu än att sitta och läsa min blogg och mina ibland konstiga tankar.

Måste bara påminna er alla innan jag slutar skriva att jag fyller 16 år på tisdag (4 mars) Hurrra hurra för mig själv haha, näh det är lungt ni behöver inte gratta mig iförskott spara det till tisdag istället hihi.

Om jag snart får ordning på min mobil ska jag lägga in bilder från fjällen, det är i och  försig bara bilder på mig själv, men det kan ju vara roligt att se på mig också . Or not haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0