Måndag

Sitter och väntar på att mobilen ska göra ett läte av sig, men det tycks inte hända. Jag väntar nämligen ett telefonsamtal eller alternativt ett sma angående ikväll. Det är så att jag kanske ska dra iväg och grilla och bara ha det mysigt med typ alla i skolan plus massa besökare från polen och holland. Men jag är inte helt säker på om det blir, väntar som sagt på ett telefonsamtal. Det vore iallafall jätteroligt, om det blir... Om det skulle bli blir jag tvungen att gå tidigare från innebandyträningen som startar idag (försäsongsträning) men det är lugnt. Jag hinner gå på så många träningar så.. Och det är ju självklart att man föredrar och väljer en grillnig så här i slutet av årskurs nio än en helt vanlig träning. Eller hur? Man måste ju samla på sig minnen av de sista dagarna i västberga och alla kompisar.

Tänk att om en vecka vid den här tidpunkten har jag sommarlov! Helt sjukt vad den här terminen gått fort. Det käns som om det bara var någon vecka sedan jag kom hem från indien, men det har gått 5 månader. Fatta, hela 5 månader har bara flugit iväg. Men vem kan klaga på det, en sak är iallafall klart och det är att dagarna inte fått vingar utan har gått efetr en tickande klocka på 24 timmar. Hahah. Om jag skulle dra en slutsumma av denna skoltermin kan jag säga att det lugnt varit den bästa under alla mina skolår. Tidigare år har jag mått väldigt dåligt och haft flera problem som gjorde att mitt självförtroende verkligen var sämst när jag började i högstadiet. Men under mina tre år i högstadiet har jag arbetat upp mig och utvecklats. Men jag kan lova er alla att förändringen har inte varit lätt, den har krävt många hårda dagar med många tårar och ilska. Jag vet många vuxna som fått frågor om dom skulle vilja göra om sin barndomstid i grundskolan. För många kan det nog vara svårt att svara, men det skulle det inte vara för mig. Jag skulle aldrig vilja göra om min barndom i skolan. Jag har gått igenom alldeles för många jobbiga och psykiskt krävande år där kompisar varit det största problemet.....

Men nu ska jag inte deppa ihop, nu är det time for dinner
Puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0