Måndag

Med raggsockor på och en härlig känsla av motion i kroppen sitter jag här i mitt rum och bara tar det lugnt efter två intensiva men otroligt roliga dagar med min bästa Madeléne. Vill bara säga till dig madde att den här senaste tiden med dig då vi blivit allt tajtare vänner har varit bland den bästa tiden i mitt liv.  För varje dag käns det som om vi bara blir bättre och bättre vänner, och jag bara njuter av varje sekund. Vem kunde tro att det skulle bli vi? Inte jag iallafall, men tänk vad fel man kan ha. Vill bara säga till dig gumman att du bertyder grymt mycket för mig. Och lova mig en sak ämna mig aldrig, vår vänskap ska inte brytas bara för att vi inte längre går i samma skola.

Ja och nu undrar nog alla vad jag gjort under dessa två dagar med madde. I lördags bestämmde vi att jag skulle sova över hos henne så vi träffades vi vid 5-tiden då vi åkte hem till henne för att äta middag. Efter middagen var det först tänkt att vi skulle åka till en fest. Men planerna ändrades ganska fort då jag berättat det för mina föräldrar som nekade mig till att jag skulle få. Men men det gjorde inte så mycket, vi skulle ändå behövt dra efter en timme eftersom det var ganska långt borta. Istället bänka vi oss i maddes säng och hade en film-marathon, det blev dock bara en film. Hehe, det var iallafall bland den bästa film jag sett. "a walk to remember" hette den. Den är så romantisk att  till och med jag börjar gråta, en sån kärlek som är i filmen skulle man önska sig. Men den kärleken är nog svår att hitta, men man kan ju alltid få drömma. När jag tänker på filmen käns det som om att jag ska sväva bort i kärleks tankar, men jag ska försöka skriva klart det här inlägget. Hehe om jag ska återgå till filmen så kan jag säga att jag rekomenderar den starkt. Alla borde få se denna film. Efter min och maddes lilla filmkväll krypte vi ner i hennes säng för att sova skav fötters men det blev inte mycket sova utan vi låg och snackade fram mot tre tiden på natten/morgonen. Trots den sena tiden innan vi somnade på lördagen gick vi upp tidigt på söndagen. Gjorde i ordning oss fort och drog sedan till skärholmen centrum där jag shoppade en tröja. Efter skäris åkte vi in till gallerian i stan.. Shopping beroende? Nja lite kanske. haha näh vi skulle kolla om det fanns rätt storlek på en tröja som madde ville ha som inte fanns i skärholmen.
Efter den långa shopping dagen åkte vi hem till mig och bara chillade. Och nu var det dags för madde att sova hos mig. Hahah vi typ lever tillsammans. Och snart ska vi "leva" tillsammans igen eftersom på onsdag åker vi till mitt landställe. vad har hänt idag då? Nästan lite pinsamt att berätta men på morgonen åkte jag och madde till skärholmens centrum igen. Hahah men vi blev inte där så länge, så vi skildes åt vid liljeholmen. Efter lite lunch i magen åker jag, mamma och lovisa in till tan för att kolla på NK rean. Kanske inte så intressant att veta men jag köpte ett par skitsnygga björn borg trosor. Hahah funderar faktiskt på att åka in imorgon igen och köpa några till.

Jag känner mig faktiskt ganska stolt, idag på eftermiddagen/kvälle tog jag min joggingrunda igen på 5-6 km. Vet inte exakt hur långt det är, ska försöka kolla upp det. Haha jag mår verkligen bra av att träna, jag känner mig både gladare och piggare. Tänk vad lite träning kan göra?! Jag längtar så himla mycket tills innebandyn drar igång i augusti!

Nu ska jag unna mig med lite tv tittande, nån dokumentär om en flicka som fötts med ryra armar och fyra ben. Mycket tragiskt och märkligt måste jag säga. Men det är väldigt intressant att titta på. Dokumentärer är bland det bästa som finns. Puss puss ha en ra kväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0