Vinst

Med en törstande känsla och en låg volym av Chris Brown sitter jag här i mitt rum och skriver mitt andra inlägg för idag. Nu blir ni glada va?! "Två smulor i en smäll!" skulle man kunna säga. Dagens skoldag har som alla andra dagar nu i slutet av terminen varit lång med lektioner som inte inehållt något speciellt. Ganska tråkigt faktiskt.. Det enda positiva på de här lektionerna är att man får veta sina slutbetyg i de olika ämnerna. Under dagen har jag redan fått veta att jag höjt mig 15 poäng, vilket jag är väldigt nöjd över. De betyg jag fått veta är svenska, alla so ämnen och alla no ämnen. I so:n har det gått bäst för mig; MVG i samhälle och religion och VG i historia och geografi. Vilket betyder att jag höjt mig till mvg i två ämnen (hade förra terminen endast vg i alla). I no:n får jag VG i alla olika delar (kemi, fysik och biologi) även där har jag höjt mig i ett ämne från förra terminen då jag bara hade G i kemi. Svenskan däremot hade jag väldigt otur med, jag ligger precis på håret mellan VG och MVG men tuvärr kommer det bara skrivas ett VG i slutbetyget. Men dock ett väldigt starkt VG...Men man ska inte deppa över det, allt över G-gränsen är ju bara som bomus får man tänka. För det vikitgaste är ju att man blir godkänd man måste inte ha massor med VG och MVG. Dagens små uppgifter betyder därför att jag höjt mina poäng med 15 pott, som ger mig en slutsumma på ungefär 265. Men det blir nog mer.... Jag har också fått veta att jag behåller mitt MVG i gympa, det käns väldigt skönt.

Ikväll är inte planerna helt bestämmda, kanske blir att jag och madde åker och träffar gänget vid rävudden ikväll igen. Måste säga att Christians holländare var väldigt skön, haha. Jag känner mig väldigt trött från igår så jag får se om jag ens har ork att åka dit. Annars tillbringas nog min kväll i soffan framför tv:n med syster.
Just det, jag hade bokat in en sak klockan nio imorgon bitti men jag har glömt att berätta för någon lärare om detta att jag inte kommer vara där på förmiddagen... Kanske får bli att jag ställer in det, och skjuter fram det en vecka. För onsdagar har bland den roligaste förmiddagen på hela  veckan; först svenska sen musik och efter det idrott. Måste säga att idrott kommer för tillfället högst upp på min lista av roligaste lektioner eftersom man får vara ute i solen. ÅHH jag bara älskar det här vädret, hoppas det inte försvinner!

Pussiga pussar och kramiga kramar  ♥

Pss... något jag skulle vilja berätta för dig:
Giving up doesn't always mean you're week,
sometimes it just means you're strong enough to let go..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0