ingen fantasi

Just nu sitter jag och försöker göra min spanska läxa. Läxan är att man ska prata om vad man vill i typ 2 minuter (precis vad man vill). Just nu är min fantasi helt lost, för jag kan inte komma på något jag kan prata om.... Snälla hjälp mig!? Det här går verkligen inte. Jag tror jag får sova på saken. Det brukar funka bäst så (sägs det).

Imorgon är det sån där jobbig tidig dag igen, varför måste man börja klockan åtta?! Morgondagen ser it så här: efter första lektionen som är svenska följs en rad olika lektioner som: musik, gympa, klassrådstid, engelska och slutligen no. Men skoldagen är inte slut där, utan imorgon har jag tänkt att jag ska vara duktig och flitig och stanna på läxhjälpen för att plugga lite inför engelska redovisningen. Efter läxhjälpen är det bara att springa hem för att hinna byta om och åka till innebandy träningen som börjar vid halv fem. Inte förän efter träningen kan jag koppla av.
Nej, jag skoja bara. Efter träningen så är det bara att ta upp skolböckerna igen för att börja plugga. Det känns ganska skönt att bli klart med allt innan lovet, så de här sista dagarna blir intensiva men jag tjänar på det i slutet.

Usch vet ni vad jag fick veta idag. Jo att det går/åker omkring en pedofil i mitt villområde. Så jag varnar alla er som bor i Hökmossen att om en gubbe/kille frågar om vägen eller på något sätt försöker få kontakt med er: SPRING!
Jag tycker faktiskt att det känns lite obehagligt om man ska gå hem ensam vilket jag brukar göra. Tror faktiskt jag ska ta bussen imorgon (för att vara på den säkra sidan). Tänk vad hemskt om det skulle hända något..
Så nu har jag varnat er alla, glöm inte bort det här nu. Lova mig det?! Följ aldrig med någon du inte känner!
(det fick man ju typ lära sig när man var två år, men det är ju aldrig fel att friska upp minnet lite ibland).

                image31
                                                                       Pussar och kramar från mig

Kommentarer
Postat av: Julia

VA?!?! en pedofil!! ush, hur vet du det??:S

2008-03-19 @ 16:55:45
URL: http://juliaEn.blogg.se
Postat av: Nicole

Han hade försökt att locka till sig några små flickor på samma gata som lovisas kompis bor på.. En av grannarna hade typ gått över och berättat det för lovisas kompis för att typ varna dom.

Fick sen veta det av Lovisa :)

2008-03-20 @ 15:36:12
URL: http://ncee.blogg.se
Postat av: lina

AAAAAAAAAAAAAAAAAAH, NU KOMMER INTE JAG VÅGA GÅ UT!

2008-03-21 @ 17:23:12
URL: http://linnaas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0