lördag

Jag vet att jag sagt det här hela dagen men vilket fantastiskt väder det är! Den här dagen som jag hade tänkt mig skulle bli lugn och skön blev helt tvärt emot. Allt började igår kväll när hela familjen skulle på olika "ärenden" och glömde bort att stänga dörren på nedervåningen. Inte mer än det, utan vi tänkte bara "inte har någon gått in här inte" det läskiga i hela den här historian började imorsse när vi märkte att någon hade öppnat ett fönster. Någon har alltså gått in igår kväll genom dörren när alla var borta och öppnat ett förnster på övervåningen. Troligen för att de planerar ett inbrott, det brukar nämligen vara så att man inte slår till första gången utan att de först under en tid håller koll på vilka tider huset står tomt osv. Det öppna förnstret skulle säker varit ingången in i huset om vi skulle åkt bort under helgen..man kan ju inte säga att tjuvar är smarta men dom är jävligt finuliga haha. Obehagligt va?! usch jag ryser på tanken av att någon främling har varit här inne. Men min familjs otur slutar inte där (tuvärr) utan när vi går ut på gatan kommer grannen fram med en ännu värre överaskning "har ni sett att eran bilruta blivit inslagen" Han måste skoja tänkte jag direkt, men nej det var helt sant. Under natten har vi haft inbrott i bilen... vad kallar man det: otur eller otur. Tuvärr hade vi vår "exklusiva" GPS i bilen som var stulen. Snacka om att man blir trött på allt. Det mest irreterande med bilstölden var att vi igår hade tagit hem bilen efter att sålt vår gamla. Den hann alltså inte stå i många timmar innan den blev förstörd... Och vi som sa när vi skålade på nyår när vi stod på stranden i Goa att 2008 skulle bli ett bra år, men det har istället helt gått emot oss. Detta var alltså inte de första oturen vi haft under året, utan det har nästan varit något varje helg.


Om man räknar bort de här hemskheterna har min dag varit underbar. Efter att shoppat lite kläder åkte jag hem och slängde på mig bikinin och la mig och sola. Det var så jävla skönt rent ut sagt, jag till och med somnade. Efter det träffade jag runa och gjorde lite smått och gott. haha och nu sitter jag här helt proppmätt av grillade spett och potatis.

Imorgon är planerna att träffa runa och linnea för att åka in till tanto och bara ha det så bra man kan ha det en sån vacker dag som det ska bli imorgon. Efter det få jag se vad jag ska göra, borde väll igentligen plugga inför so-provet som vi har på tisdag. Måste verkligen få mvg på det provet för att få det i slutbetyg, fick nämligen "bara" vg på förra religion provet.  Men skit samma igentligen, jag behöver inte höja mina poäng speciellt mycket för jag vet redan att jag kommer kunna komma in på det gymnasiet jag vill. Har bestämmt mig nu, det blir john bauer. Senast i torsdags hade jag ångrat mig men har nu troligen bestämmt mig.  haha skolan verkar bra men bland det bästa är ju att det troligen kommer finnas skit snygga killar där eftersom det är en idrottsskola. HAHA näh skojade bara, killar är inte allt, eller lite kanske..... I och med att jag ska gå på john bauer gymnasiet som ligger i liljeholmen har jag börjat kika och planerat att köpa en moppe. Eller jag själv ska inte betala den, det låter jag pappa göra haha. Men jag vill verkligen ha en, och helst innan sommaren. Tänk vad skönt att kunna ta sig själv vart som helst (inom ett rimligt avstånd). Det är ju också fett coolt när tjejer kör moppe, det liksom bryter mönstret lite.

Men nu måste jag sluta skriva, kanske skriver mer ikväll annars hörs vi imorgon :)
pussillipuss ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0