tisdag

Hemma lite tidigare idag på grund av att tjejernas gympa blev inställd. men inga sura miner över det inte, det är bara skönt att få sluta tidigare. I skolan märker man verkligen hur skoltrötta alla är, allt görs lite halv bra med endast hälften av det engagemang som fanns i början av terminen. Så känner iallfall jag, man orkar liksom inte längre. Jag behöver sommarlov! men ett litet tag till orkar jag nog hålla ut.
Om bara två veckor och en dag är det den efterlängtande balen som är ett av de största samtalsämnerna just nu i korridorerna. Speciellt bland oss tjejer, frågor som "har du köpt kläning, hur ser den ut, hur ska du ha håret, ska du sminka dig själv och hur lång är din kläning?" är bland de vanligaste frågorna som man säkert hör flera gånger per dag. Det var nästan lika innan julmiddagen, men detta är snäppet värre. Svaren på alla dessa frågor låter iallafll som att alla kommer bli jättefina. Jag kan tycka att det skulle bli lite roligare om inte alla gör som alla, nu verkar det nämligen som tex. att alla har köpt vita kläningar (följer strömen) .Jag hoppas det blir någon som bryter denna lilla ström och kommer på något eget istället. Alla behöver ju inte se exakt lika dana ut, det blir ju bara tråkigt..... eller hur?!
Idag hade vi so-prov, och det gick faktiskt ganska otänktbart bra för mig eftersom jag inte pluggade så mycket igår. Eller jag pluggade men inget ville fastna i skallen på mig, jag kunde mer känna hur jag somnade med boken i knät. haha, men nu är det över, faktiskt väldigt skönt att ha det gjort. Nu när jag tänker efter var det faktiskt det sista so-provet, hmm sorgligt. "Sista so-provet i västbergaskolan" låter både läskigt men ändå otroligt skönt. Man får bara hoppas att allt slit man lagt ner under de här åren kommer spegla sig som bra betyg i slutbetygen som vi får på avslutningen kvällen den 9 juni.

Planer inför helgen? inte rikitgt faktiskt, det enda är att jag är lite dubbelbokad på fredag.. haha näh så är det inte rikitgt. Det blir antingen eller beroende på vädret. Det är nämligen så att om det blir sånt där otroligt fantastiskt fint väder som det var förra veckan ska runa och linnea fira sina födelsedagar med piknik på något mysigt ställe. Men nu när man sett väderprognosen som inte visar speciellt bra väder kommer det troligtvis skjutas upp till nästa helg. Då kommer vi till min andra lilla bokning för fredagen. Om det inte blir något fördelsedagsfirande ska jag och madde träffas och troligtvis några fler som vi inte bestämmt med än. Madde hade några planer, får se vad det blir?
Vilket det än blir på fredag tror jag att jag kommer ha skitakul. det är ju svårt att inte ha det med alla underbara människor som jag har kring mig hela dagarna. hihi

guu vad min magge kurrar, funderar på att äta lite mellis. Haha mellis vad gulligt det lät, så sa man typ när man gick på dagis. Får kolla vad som finns hemma, något gott borde jag väll hitta.. Kanske... Digestive kex, jag bara älskar det jag kan äta hur många so helst!!

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0