Torsdag

Torsdagen är snart över och man käner sig ganska trött från gårdagen. Blev dock inte så sent för min del, kom hem vid halv ett tiden.. För er som är lite nyfikna hur balen var kan jag berätta att mina förväntningar inte uppfylldes. Det var absolut inte så man hade fantiserat sig om. Men jag ska inte klaga för mycket, ganska så trevligt var det iallafall.  Gårdagen började med att jag, runa och julia mötte Madde vid bussen för att sedan gå upp mot telefonplan och därifrån vidare till skolan. Väl framme på telefonplan blev jag akut behov av tuggummi, så jag sprang in och köpte ett paket på pressis. När vi kommer ut från pressbyrån träffar vi på alla killar och tar sällskap med några av dom in till skolan där kameror och förväntansfulla lärare står för att se och fotografera oss. Efter en välkomsdrink och lite poser framför kameran (inte för att jag ville vara med på bild speciellt mkt...) var det dacks att bli upphittad av sin kavalje och bege sig mot bordet. Min "kavalje" blev alex karlsson som går i parrarell klasse. Middagen vi blev bjudna på kan man inte klaga på, på menyn stog det nämligen potatisgratäng med oxfilé och brunsås. Om det ska vara fint, ska det vara fint... haha Efter middagen blev det efterätt och efter det sattes musiken igång. Om man nu kan kalla det för musik.. en liten bergssprängare var det enda, lite besviken måste jag säga att man blev. Kvällen bestog mest av chill och snack. En helt okej kväll nu när man tänker tillbaka. Efter balen drog jag, madde och ida med sava, christian, danne och killarna i 9b till personne. Tydligen var vi inte ensama om att veta att vi skulle till personne utan även fältarna och polisen visste det. Snacka om att jag blev rädd när polisen kom haha men det var lugnt de snackade lite med oss och rog sedan vidare ganska snabbt när de märkte att vi var lugna. hihi. Kallt som det oftast är på kvällen/natten var den störrsta orsaken till att jag och madde sedan drog oss hem till mig (hon skulle sova över hemma hos mig). Måste säga att alla killar var väldigt gulliga som tog oss sällskap i mörkret. Kram på er alla. Trötta som vi självklart var efter hela dagen somnade vi lite över ett på natten och sov till halv åtta i morrse.. Detär nämligen så att solen lyser in genom mitt fönster och bländar mig, så jag vaknar skit tidigt på morgonen och håller typ på att svettas ihjäl av värmen. Men hellre det än att frysa.. man kan ju inte klaga på den medelhavs värmen som är på väg över vårt lilla land. Jag tror vi svenskar mår bra av lite sol och värme på näsan.

Efter skolan idag drog jag, runa, julia och linnea och köpte glass och bara njöt av värmen, och självklart blev det en hel del snack om allt mellan himmel och jord. Om jag ska vara ärlig kommer jag faktiskt inte ihåg vad vi pratade om.. haha jag tror jag börjar bli lite trött nu. Föresten idag var vi (klass 9a) med i tidningen, där det berättades om våran vint i stockholms city. Fotografer var i skolan igår och tog massor med kort på oss och övergav priset som var en check på 15 tusen kronor. Bilden visades sedan i dagens tidning.

Nu ska jag bänka mig framför tv:n med lite toblerone choklad..det tycker jag att jag är värd
Puss puss ♥

Kommentarer
Postat av: Madde

Men gud nicole, du har blivit förra madde ;p du har blivit den onyttiga och jag den nyttiga, haha . pusspuss

2008-05-29 @ 21:57:06
Postat av: Nicole

haha aa men choklad är gott! det går inte att motstå, oftast iallafall... :P :)

2008-05-30 @ 16:19:27
URL: http://ncee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0