Torsdag

Ännu en långskoldag som inhållt massor lektioner. På morgonen fick man en uppiggande mattebok framför sig (not) och efter det en engelska. Som vanligt är engelska lektionerna lite av ett kaos, men ett väldigt roligt kaos. Kaoset orsakas mest av killarna som i många fall kan vara roliga men ibland blir det bara lite för mycket. Knäppisar! Inte för att jag är speciellt tyst jag heller... hihi
Efter engelska lektionen som slutade 10 minuter tidigare var det dax för ett nationellt prov i spanska. Nej jag har inte stavat SVENSKA fel utan vi hade nationella i spanska.. konstigt va?! har aldrig hört tidigare att det finns NT i spanska. Men tydligen, framför oss låg iallfall ett nationellt prov. Idag hade vi läsförståelse och imorgon ska vi ha hörförståelse. Dagens läsförståelse känndes helt okej, faktiskt bättre än vad det brukar göra på läsförståelse prov. Hoppas verkligen jag får ett bra betyg så jag kan behålla det jag har till slutbetyget. Men det ska nog funka.
Efter spanskan var det lunch som även idga bestod av pasta. Min skola har något som kallas för italienska vecka, som betyder att vi bara äter italiensk mat. Ganska långtråkigt eftersom det varit olika pasta rätter varje dag. Äter man inget annat än pasta i Italien? är iallafall väldigt trött på det nu. Och inte heller har det varit något gott till pastan utan min lunch hela den här veckan har bestått av pasta med ketchup. Jag ska inte klaga för mycket, för pasta á ketchup (haha) är ju gott. Men kanske inte varje dag!
Kanske inte så intressant att läsa om min skoldag, men jag har inget annat att skriva om. Men jag ska ta resten av min dag kortfattat jag lovar. Iallafall efter lunchen var det so och sen svenska. Sen vare slut. Inte mkt roligare än det.

Nu väntar lite spanska plugg och framåt kvällen ska jag på informations möte med innabandyn.
Puss puss och kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0