Söndag

Idag fick vi familjen veta något mycket tragiskt. Min mammas faster som nästan varit som min mammas mamma (som en mormor för mig) har drabbats av en sorts blodcancer som inte kommer kunna botas. Så nu har släkten uppe i dalarna dragit ihop alla släktingar för att ha en stor middag och fira faster Sivs 70-årsdag. Det tragiska blir dock att man troligtvis måste säga hejdå, och krama henne för sista gången.... nej usch nu börjar jag gråta. Så, iallafall åker jag och mami upp till dalarna på fredag och blir där till lördag. Resten av familjen kunde inte, pappa är tvungen att jobba och lovisa iväg på något läger.

annars hände det inte något speciellt under dagen, bara chill och lite plugg.

Den 19:e juli det här året var en magisk dag, en dag jag är så otroligt glad över att den blev som den blev, för hur skulle mitt liv annars se ut?  Det var första gången jag träffade dig Sofia. Vi visste det inte då, men nu vet vi att vi tillhör varnadra och alltid kommer finnas i varnadras liv. Ända tills döden skiljer oss åt. Du betyder så grymt mycket för mig min bästevän. Du lyser upp mina dagar och finns alltid här hos mig när jag behöver hjälp eller råd. Tack så jättemycket för allt gumman.  Det betyder otroligt mycket. För visst gör man allt för sin bästavän? Därför kommer jag alltid finnas vid din sida, oavsett vad som händer. När som helst på dygnet, och var som helst på jorden. Alltid alltid alltid. I varenda meninig, i varenda ord försöker jag beskriva hur mycket du betyder för mig. Men ibland blir det svårt eftersom det inte finns några sånna fantastiska ord som kan beskriva dig. Men dom ord, texter och meningar jag säger och skriver menar jag verkligen. Jag kommer aldrig lämna dig. Du betyder mest för mig. Jag är så himmla lycklig med dig i mitt liv, du har blivit den viktigaste i min vardag. Du ska veta att det betyder så himmla mycket för mig att ha en vän som dig, för du är helt otroligt bäst!  Om du skulle försvinna ur mitt liv vet jag inte hur jag skulle klara mig. Eller jo föresten det vet jag, jag vet att jag inte alls skulle fungera. För du är min andra halva, min andra själ och stjärnsyster. Du är perfekt, precis sån vän alla vill ha. Så lova mig, lämna mig inte. När jag tänker på framtiden blir jag alldeles varm och glad i kroppen, att veta att man kommer ha massor med underbara minnen med dig är en otroligt fantastisk känsla. Att veta att du kommer finnas där, finnas där precis som nu. Nu, när du verkligen betyder allt för mig är en ännu bättre känsla. Så när jag tänker på framtid, tänker jag på dig sofia. För jag vet att jag kommer ha den bästavännen även då som jag har nu. Jag älskar dig Sofia Hamngren, alltid du och jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0