Laddad till tusen

Om det är någon gång man ska vara laddad, taggad, pigg och riktigt på hugget så är det just idag. Idag då semifinalen äntligen är. Med mina små innebandy erfarenheter (som inte egentligen är små, men men ) så vet jag att denna match kommer både bli tuff och jämn. Så det gäller att inte ställa in skorna i förväg utan kämpa hela matchen. Absolut är det något jag ska göra, för jag ska verkligen vinna den här matchen. Vi ska till final i år igen, för tredje året i rad! Men för att komma dit gäller det att vinna mot dagens motståndare; Väsby, som är ett av seriens bästa lag. Men självklart kan vi klara det! Vi måste ju faktiskt visa vilka som ska ha kvar titeln som stockholms bästa lag. Positiv energi snackar vi om... !

Som laddning denna morgon gick jag upp ganska tidigt, mamma väckte mig klockan åtta för att jag skulle ha god tid på mig att fixa mig och äta mina två frukostar. Hahah japp två frukostar blir det idag. Först direkt när jag vaknade en macka med ett glas mjölk och vid tio tiden (en halv timme innnan jag ska åka iväg mot sköndalshallen) blir det lite havregrynsgröt. Haha mums mums.
Usch jag känner mig helt hyper och glad, hyper inför matchen med det glada och lyckliga är nog för min lilla Sofia som gjorde mig till tårar igår. För så mycket har jag saknat dig, att jag börjar gråta när jag hör dina ord och vad du känner. För vi sa ju om det någonsin skulle sluta vara vi, skulle jag sluta vara jag... Och det stämmer, jag kan helt enkelt inte klara mig utan min sofia, andra halva, tvilling och hon som är inristat i mitt hjärta.

Nu ska jag gå igenom innebandyväskan igen och försäkra mig om att allt är med. Alltid bäst med tanke på min virrighet..


Bild från förra årets sanktan final, då vi stog med guldhattar på huvudet efter en match mot väsby...
(så vi möts en än gång, men denna gång en match om finalplatsen)


Puss puss

"Du kan bli hur bra som helst. Du är grym, jag menar det verkligen, du är grym"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0