Lördag

Äntligen en underbart härlig helg. Inte bara ledig utan också väldigt fint väder!

Igår tillbringade jag min eftermiddag och kväll med Matilda, haha som vanligt. Det är bäst så tycker vi! Iallafall så fick vi sluta tidigare igår så då drog vi hem till mig och hämtade lite saker. Sen kom min otroligt smarta illa vän på att hon hade glömt en sak i skolan, så det var bara att åka tillbaka till skolan denna fredagse ftermiddagen. Så mycket gillar vi skolan! haha. Efter det ännu en sväng hem till mig, men denna gång var jag den smarte eftersom jag hade glömt dörrnycklarna. Matilda vänder hemmåt och jag får sitta utanför dörren i 30-40 minuter! haha härliga tider. Men så farligt var det inte utan jag tillbringade min tid med telen och solade lite, solen låg på något helt otroligt skönt. Efter lite god middag bestämde jag och matilda oss för att träffas på fridhemsplan för att ta en snabbrunda i kistagallerian. Efter det hem till henne och fixade lite och sen vidare till tantolunden där vi stannade i ungefär fem-tio minuter , hahaha mer orkade vi inte så vi drog tillbaka till bromma. Lyssnade på musik och fixade manikyr. En tjejkväll helt enkelt, men som vanligt somnar jag på en sekund när klockan hunnit blivit mycket, så godnatt för mig medans matilda sitter och snackar i flera timmar. haha.
Idag har jag jobbat med laget på sanktan finalerna. Usch så irriterad man blir att man inte kom dit i år. Liksom vi har ju varit i final 2 år i rad... Man kännde verkligen hur sugen man blev på att spela, men nej nej vi fick dela ut priser istället.
Hemfärden blev på pappas motorcykel, perfekt när det är sånt här fint väder.

Snart är det middag här hemma och sen ska jag städa mitt rum lite snabbt. Hela huset börjar se perfekt nu eftersom lovisa tar konfirmation imorgon och hela släkten och massa vänner ska hit. Så imorgon blir det en tidig morgon för att hinna fixa sig. Ordna håret, sminket och sätta på sig finkläder (kläningen från Indien blir det nog).
Kvällen är inte riktigt helt planerad ännu eftersom matilda varit så där smidig och smart igen och troligtvis lyckats fått hjärnskakning. Gumman då.... <3

Nu måste jag städa , puss puss

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0