två assister, mål på straff och matchens lirare..

Det var allt jag åstakom under dagen semifinal, men tyvärr räckte inte det till en vinst.
Vi hade länge en ledning med 2-0, men när sista fem minuterna närmade sig fick Väsby in två snabba mål som ledde till en oavgjord match efter total matchtid. Efter två minuters vila var det dags för fem minuters sudden (den som först gör mål under fem minuter vinner) Med otroligt många chanser lyckades vi mot förmodan inte få in den, måste säga att jag helena och millan spelade riktigt bra! Men iallafall, 2-2 stog det fortfarande när fem sudden minuter gått... Och nu väntade fem straffar var av respektive lag. Vårat lag ställde upp med Millan, Bella, Olivia, Matilda och jag och självklart med otroliga Sophie i mål. Men det var inte vår dag idag kan man säga.. eller inte på straffar iallfall.. Straff efter straff gick och ingen gjorde mål, dom gjorde ett.. Och sen var det min tur, inte det minsta nervös lyckades jag iallafall sätta min specialare (kändes grymt skönt) Men tyvärr satte dom sin sista straff och tog därför finalplatsen ifrån oss.

Tycker iallafall att vi var grymt duktiga, det var ju vi som ägde matchen liksom. Är också stolt över min egna prestation, förutom att det kändes hur jobbigt som helst när man gör värsta slagskottet i sudden som målvaktern räddar med foten! Otur värre? Gick iallafall ifrån hallen med ett pris som matchens lirare..

Nu ska jag plugga spanska och ladda inför en härlig skolvecka..
Puss puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0