Håret är färgat

Inlägget innan kanske förklarar lite av den ångesten jag helt plötsligt fick i morse. Satt nämligen vid datorn och kollade på bilder när jag var blond när jag helt plötsligt förstog att jag faktiskt passade bättre i min naturliga blonda färg än det bruna. Gick runt hela morgonen och fick bara större och större ångest "varför färgade jag bort mitt blonda hår"?!

Så lika snabbt beslut som när jag färgade brunt satt jag med blond färg i håret vid lunchtid. Och resultatet blev lite av en chock... Jippi, blev nämligen orange/gul/röd..... Fy fan säger jag bara (ursäkta språket) men usch usch usch. Så med detta "vackra" hår gick jag runt hela dagen, har inte velat kolla in i en enda spegel. Hela tiden bara försöka hålla tårarna inne...
Men sen fick min lilla hårexpert Matilda hjälpa mig, så vid tolv tiden inatt färgade vi ruffset igen med en hårfärg som hette naturblond. Kan ju inte direkt säga att det blev jättebra men bättre iallafall. Långt ifrån nöjd.. Är fortfarande lite skifftningar i rött och orange? Men det är nog mest väldigt ljust, hehe vitt... Men nu säger min kloka hjärna att jag ska låta det vara, färgen kommer lägga sig om några dagar och förhoppningsvis bli lika bra som det var innan allt.

Solen som kommer i veckan kommer nog också kunna hjälpa till att bleka det lite ! Nu är det dags för att sova, ska upp tidigt imorgon och lägga mig i solen. Godnatt, skriver imorgon

Kommentarer
Postat av: Jonny

snygg header! :)

2009-06-22 @ 10:25:32
URL: http://jonnywiinberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0