skola imorgon känns inte så lockande

Man får lov för att vila ut sig, men när i världshistorian har det hänt att ungdomar kommit tillbaka utvilade efter ett lov? Tvekar på att det är vanligt iallafall. Enda gångerna jag varit riktigt utvilad är när jag varit utomlands på vintern men ett sportlov som detta då man bara varit hemma och levt i friheten känner man sig inte ett dugg utvilad, och verkligen inte taggad inför skola. Bara tanken av allt plugg jag har att göra ger mig ångest och får mig att tänka varför jag inte tagit tag i det under lovet. Hade ju varit ganska skönt att inte behöva börja en skolvecka då man redan är helt slut med att göra sig ännu tröttare med plugg.. Ångest ångest

Och inte orkar jag sätta mig med plugg nu denna söndagskväll och dessa sista timmar på lovet. Nej jag ska istället lägga mig i sängen framför tv:n och se wallander klockan nio. Ska bli en pluggis imorgon som ska hålla resten av veckan så jag får allt klart! 
Nu innan wallander blir det lite träning, pusshej 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0